Klaus Obermaier & Ars Electronica Futurelab

Apparition

koncept, dyrekcja artystyczna, muzyka i wizualizacje: Klaus Obermaier
choreografia, wykonanie: Robert Tannion, Desirée Kongerød
projekt interaktywny i opracowanie technologiczne: Ars Electronica Futurelab: Peter Brandl, Jing He, Christopher Lindinger,  Hirokazu Kato – Uniwersytet Osakijski
wsparcie dramaturgiczne: Scott deLahunta
powstałe na zlecenie: Ars Electronica Festival, Linz/Austria, South Bank Centre London, Wielka Brytania, Singapore Arts Festival, Wsparcie udzielone przez Komisję Europejską – program Kultura 2000
technologia projekcji ciała opracowana przez: buero+staubach Berlin wraz z André Bernhardtem
czas trwania: 60 min

Wysokiej klasy technologie interaktywne uwalniają wykonawcę od ograniczeń z góry określonej choreografii, a także tworzą treści wizualne w czasie rzeczywistym. Celem było stworzenie interaktywnego systemu, który jest czymś więcej niż po prostu przedłużeniem wykonawcy – jest potencjalnym partnerem wykonania.

Procesy obliczeniowe, które formują i symulują fizykę świata rzeczywistego, tworzą przestrzeń kinetyczną, w której piękno i dynamika ludzkiego ciała oraz jakość jego ruchu są rozszerzone i przeniesione do świata wirtualnego.

Te dwa główne obszary badań – interaktywny cyfrowy system jako partner wykonawcy oraz stworzenie immersyjnej przestrzeni kinetycznej – tworzą ramy artystyczne ZJAWISKA.

Interaktywny spektakl tańca i mediów opracowany i wyreżyserowany przez Klausa Obermaiera, we współpracy z Ars Electronica Futurelab, z udziałem Desirée Kongerød i Roba Tanniona.

Jaka choreografia powstaje, gdy twoim partnerem jest oprogramowanie?
Kiedy obraz wirtualny i rzeczywisty dzielą tę samą fizykę?
W jakim przypadku wszystko, co się porusza na scenie, jest zarówno interaktywne, jak i niezależne?
Czy każda forma, ruchoma lub stała, może być przeniesiona na płaszczyznę projekcji kinetycznej?

Stawiając te pytania jako punkt wyjścia, ZJAWISKO wynosi spektakl interaktywny na nowy poziom, tworząc unikalne widowisko sceniczne, które łączy w sobie wykonanie na żywo, dźwięk, projekcje oraz interaktywny system, na który składa się tworzenie obrazu w czasie rzeczywistym, jak i obraz komputerowy.

Albumy Klausa Obermaiera „Skin” i „Home” zawierające zapis muzyki do spektaklu są dostępne na iTunes, Amazon i innych portalach/

www.exile.at

<<< powrót

2013 / 7 listopada, godz. 19.00 Sala Widowiskowa CK; 8 listopada godz. 20.00 Sala Widowiskowa CK

Iwona Olszowska z udziałem tancerzy EST / Hurtowni Ruchu i Pracowni Fizycznej
– wykład performatywny

"Upadek po Newtonie"
– projekcja filmu

Steve Paxton i Walter Verdin – projekcja filmu
Iwona Olszowska, Jacek Owczarek, SzaZa
– akcja performatywna
Klaus Obermaier & Ars Electronica Futurelab
– spektakl
David Zambrano i Pracownia Fizyczna
– spektakl
Kielecki Teatr Tańca
– spektakl
Kathryn Schetlick & Zena Bibler & Movement Party
– akcja performatywna



Cie Linga
– spektakl

Anna Haracz
– akcja performatywna
Jean-Claude Gallotta
– spektakl
Balet Teatru Wielkiego w Poznaniu
- spektakl

Witold Jurewicz i goście
– akcja performatywna

AEROWAVES PRIORITY COMPANIES – spektakle
Alessandro Sciarroni
Alexander Andriyashkin

Public in Private and Clément Layes
Justyna Jasłowska, Robert Curgenven, Ludomir Franczak
– akcja performatywna
Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu PWST im. L. Solskiego w Krakowie
– spektakl
Marta Ziółek
- spektakl
Aleksandra Borys
– spektakl
Lubelski Teatr Tańca Lubelskie Centrum Kultury w Lublinie Akademickie Centrum Kultury UMCS Chatka Żaka Muzeum Sztuki Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego Lublin Miasto Inspiracji Instytut Muzyki i Tańca Ambasada Królestwa Niderlandów Austriackie Forum Kultury Instytut Farncuski w Polsce TVP Lublin Radio Lublin Kurier Lubelski Teatralia Taniec Polska [pl] Lubelski Informator Kulturalny ZOOM