Państwowa Wyższa Szkoła Teatralna im. L. Solskiego w Krakowie
Wydział Teatru Tańca w Bytomiu

Kocham tylko i wyłącznie całym sercem nie-rozłącznie Magdalenę

reżyseria i choreografia: Jacek Łumiński,
kostiumy: Hanka Nowicka-Rożeń,
występują: Maciej Beczek, Agnieszka Bednarz, Katarzyna Gocał, Maciej Gośniowski, Katarzyna Kania, Agata Kmita, Daniela Komędera, Damian Kuczmierczyk, Kamil Wawrzuta, Michał Woźnica.

"Kocham tylko i wyłącznie całym sercem nie-rozłącznie Magdalenę" to spektakl dyplomowy studentów IV roku Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu, PWST im. L. Solskiego w Krakowie.

Młodzi ludzie szukają sensów życia, wzorców, fascynacji, ideałów. Było tak zawsze. Bez względu na czasy każde kolejne pokolenie buntuje się przeciw wcześniej ustalonym, społecznie akceptowalnym granicom postrzegania świata. Manifestują swoje postawy we wszelkich formach ruchów kontestacyjnych ogarniających od czasu do czasu przestrzeń publiczną. W dużym uproszczeniu pragnienia i dążenia współczesnej młodzieży zapewne niewiele różnią się od pragnień i dążeń ich rówieśników z przeszłości. Wyróżnia ich różnorodność, ilość i jakość kształtowana przez media, konsumpcję, technologię i wielokulturowość. Wysyłają e-maile i smsy, oglądają idola, dyskutują na czatach, czytają fantastykę, spędzają dużo czasu, przeglądając strony internetowe lub przełączając programy w telewizorze. Poddają się środkom masowego przekazu. Z drugiej strony fascynuje ich nowy, tajemniczy świat kultury clubbingu, w którym realizują się m.in. ukryte marzenia, akceptacja, alternatywne tożsamości kulturowe. W przestrzeni kultury klubowej funkcjonują różne grupy subkulturowe, które dają poczucie przynależności, siły i możliwości samorealizacji. Alternatywna przestrzeń publiczna klubu jest mniej restrykcyjna i sprzyja ruchom kontestacyjnym.

Bunt dla młodych ludzi jest sposobem przystosowania się poprzez odrzucenie narzucanych im celów społecznych i społecznie uznawanych środków ich realizacji. Zastępują je własnymi celami i środkami. Zachowania buntownicze mogą pojawiać się w przypadku odrzucania kultury dominującej i chęci zastąpieniem jej kontrkulturą. Bunt wynika z ograniczeń, jakie przestrzeń społeczna narzuca człowiekowi w jego sferze prywatnej. Z niezadowolenia, z braku możliwości realizacji pragnień, które muszą być skrywane przed społeczeństwem ze strachu przed napiętnowaniem i z narastającej z tego powodu niewygody. Kiedy nasze relacje z bliskimi podupadają, bo „wstydzisz się, że czujesz i musisz swoje uczucia ukrywać, to pozwalasz społeczeństwu niszczyć rzeczywistość. Trzeba walczyć o prawo do odczuwania.”

www.pwst.krakow.pl

<<< powrót

2013 / 11 listopada, godz. 18.00 Sala Widowiskowa ACK UMCS Chatka Żaka

 

Iwona Olszowska z udziałem tancerzy EST / Hurtowni Ruchu i Pracowni Fizycznej
– wykład performatywny

"Upadek po Newtonie"
– projekcja filmu

Steve Paxton i Walter Verdin – projekcja filmu
Iwona Olszowska, Jacek Owczarek, SzaZa
– akcja performatywna
Klaus Obermaier & Ars Electronica Futurelab
– spektakl
David Zambrano i Pracownia Fizyczna
– spektakl
Kielecki Teatr Tańca
– spektakl
Kathryn Schetlick & Zena Bibler & Movement Party
– akcja performatywna



Cie Linga
– spektakl

Anna Haracz
– akcja performatywna
Jean-Claude Gallotta
– spektakl
Balet Teatru Wielkiego w Poznaniu
- spektakl

Witold Jurewicz i goście
– akcja performatywna

AEROWAVES PRIORITY COMPANIES – spektakle
Alessandro Sciarroni
Alexander Andriyashkin

Public in Private and Clément Layes
Justyna Jasłowska, Robert Curgenven, Ludomir Franczak
– akcja performatywna
Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu PWST im. L. Solskiego w Krakowie
– spektakl
Marta Ziółek
- spektakl
Aleksandra Borys
– spektakl
Lubelski Teatr Tańca Lubelskie Centrum Kultury w Lublinie Akademickie Centrum Kultury UMCS Chatka Żaka Muzeum Sztuki Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego Lublin Miasto Inspiracji Instytut Muzyki i Tańca Ambasada Królestwa Niderlandów Austriackie Forum Kultury Instytut Farncuski w Polsce TVP Lublin Radio Lublin Kurier Lubelski Teatralia Taniec Polska [pl] Lubelski Informator Kulturalny ZOOM